خواص فنل چيست؟+خريد فنل

هيدروژن پراكسيد و آب اكسيژنه همه چيز خريد و فروش مواد شيميايي

خواص فنل چيست؟+خريد فنل

۳۵ بازديد

فنل چيست؟

فنل الكلي است كه در آن گروه هيدروكسيل مستقيماً به يك حلقه بنزن متصل مي شود. به دليل استفاده از فنل ، اين يكي از مهمترين كلاسهاي تركيبات آلي است. اين ماده همچنين به عنوان اسيد كاربوليك شناخته مي شود و اولين نمونه جداسازي آن در سالهاي اوليه قرن نوزدهم گزارش شده است. موارد استفاده از فنل فنل در بسياري از صنايع كاربرد دارد و از نظر تجاري در مقياس هاي بزرگ سنتز شده است. در زير برخي از موارد استفاده از فنل آورده شده است تقريباً دو سوم از كل فنل توليد شده در سراسر جهان براي تهيه معرف هايي كه در صنايع توليد پلاستيك استفاده مي شوند ، استفاده مي شود.

See the source image

ما نمي توانيم زندگي خود را بدون پلاستيك تصور كنيم. بيشتر چيزهاي اطراف ما يا از پلاستيك ساخته شده اند و يا داراي اجزاي پلاستيكي در آنها هستند. واكنش تراكم فنل با استون ، بيس فنول A توليد مي كند كه به طور گسترده در صنايع پليمر براي سنتز انواع رزين هاي اپوكسيد و پلي كربنات ها مورد استفاده قرار مي گيرد. از واكنش پليمريزاسيون فنل با فرمالدئيد براي تهيه تجاري رزين هاي فنلي استفاده مي شود.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد فنول به لينك زير برويد:

https://bismoot.com/blog/

رزين حاصل به عنوان رزين فنل-فرمالدئيد شناخته مي شود ، از نظر تجاري با نام باكليت به بازار عرضه مي شود. باكليت به دليل خاصيت مقاومت در برابر شرايط شديد گرما و مقاومت در برابر برق و ساير مواد شيميايي ، در سوئيچ هاي برقي و اتومبيل بسيار مورد استفاده قرار مي گيرد. واسطه توليد شده در طي واكنش پليمريزاسيون نوولاك ناميده مي شود ، اين يك رزين است و به عنوان ماده اتصال دهنده يا چسب در بسياري از صنايع استفاده مي شود. Novolac همچنين براي اهداف محافظتي استفاده مي شود. همچنين از فنل در مطالعه و استخراج مولكول هاي زيستي استفاده مي شود.

زيست شناسي مولكولي كاربرد فنل را در استخراج اسيدهاي نوكلئيك از نمونه هاي بافت براي تحقيقات بيشتر مي يابد. فنل همچنين در صنايع آرايشي و بهداشتي در ساخت كرم هاي ضد آفتاب ، كرم هاي روشن كننده پوست و محلول هاي رنگ مو مورد استفاده قرار مي گيرد.

فنول ارزان قيمت در صنايع زيادي كاربرد دارد كه از صنايع پلاستيك و رزين گرفته تا صنايع دارويي و آرايشي را شامل مي شود. استفاده از فنل آن را به يكي از متنوع ترين تركيبات آلي تبديل مي كند. با دانشكده متخصص ما در BYJU در مورد فنل و موارد استفاده از فنل آشنا شويد.

منبع:

https://byjus.com/chemistry/uses-of-phenol/

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.